۶/۱۶/۱۳۸۷


مديركل ارشاد استان كرمان خبر داد:

پيگرد قضايي رسانه‌هايي كه بخشنامه‌هاي ارشاد استان كرمان را منتشر كردند

خبرگزاري فارس: مديركل اداره ارشاد استان كرمان با اشاره به انتشار يكي از بخشنامه‌هاي اخير اداره ارشاد استان در وبلاگ‌ها و سايت‌هاي اينترنتي تصريح كرد: اين كار غيرقانوني است و اداره ارشاد از راه حقوقي پيگير اين مسئله خواهد بود.


مهدي محبان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كرمان افزود: بخشنامه‌اي كه اخيرا با موضوع الزامات قانوني حجاب براي بانوان شاغل و يا ارباب رجوع در اداره كل ارشاد استان كرمان روي برخي از وبلاگ‌هاي اينترنتي منتشر شده است، بخشنامه داخلي وزارت ارشاد بود.
وي با تأكيد مجدد بر اينكه انتشار علني اين بخشنامه يك كار غيرقانوني بوده است، تصريح كرد: اداره حراست ما هم اكنون پيگير اين مسئله است و ما از مسئولان اداره ارشاد شهرستان كرمان در خصوص چگونگي در دسترس عموم قرار گرفتن اين نامه توضيح مي‌خواهيم.
محبان افزود: اداره ارشاد استان همچنين با عكاس و خبرنگاري كه اين نامه را روي اينترنت قرار داده اند نيز از طريق حقوقي برخورد خواهد كرد، زيرا اين نامه يك نامه داخلي بوده و كسي حق انتشار آن را نداشته است.
وي گفت: ساير انتشاردهندگان اين نامه نيز در دستور پيگرد حقوقي توسط اداره ارشاد استان قرار دارند.
مديركل اداره ارشاد استان كرمان همچنين در بخش ديگري از صحبت هاي خود در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد زمان ابلاغ اين نامه تصريح كرد: اين بخشنامه دو سال قبل از سوي وزارتخانه به ما اعلام شد و در سال گذشته نيز رئيس اداره شهرستان كرمان آن را به مجموعه خود ابلاغ كرد.
اخيرا يكي از عكاسان كرماني، تصوير يكي از بخشنامه‌هاي داخلي اداره ارشاد شهرستان كرمان را كه در آن به الزامات قانوني اين اداره در مورد پوشش بانوان اشاره شده بود را روي وبلاگ خود قرار داده است. اين بخشنامه كه البته متعلق به دو سال قبل است، روي برخي از سايت‌ها و وبلاگ‌هاي اصلاح طلب نيز منعكس شده و در اين راستا انتقاداتي نيز به اداره ارشاد استان كرمان مطرح شده بود.
نقل از:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8706160398